فنگ شویی در محیط اداری و دفتر کار

نویسنده : مدیر وب سایت فنگ شویی در محیط اداری و دفتر کار

بر اساس فنگ شویی همه چیزهای موجود در جهان دارای انرژی هستند، هرچه انرژی مثبت در فضای اطراف ما بیشتر باشد مسلما حس و حال ما هم بهتر است که این خود باعث جذب چیزهای خوب مثل سلامتی و ثروت بیشتر خواهد بود. البته جذب ثروت تا اقدامی انجام ندهیم رخ نمی دهد پس باید مقدمات آن را فراهم کنیم.اگر می خواهید کسب و کاری راه بیندازید یا کسب و کاری دارید و می خواهید به آن رونق دهید با خواندن ادامه ی این مقاله همراه ما باشید :

اولین نکته ای که در زمان راه اندازی یک کسب و کار باید در نظر گرفت موقعیت محلی است که می خواهیم در آنجا شروع به کار کنیم، یعنی باید محل کارمان جایی قرار گرفته باشد که علاوه بر رفت و آمد زیاد در آن منطقه، کسب و کار ما هم با توجه به نیاز مردم آن محل باشد یا اینکه کارهای مشابه به کار ما در آن منطقه قبلا انجام شده و یا در حال انجام باشد. مثلا اگر شما قصد دارید یک مغازه ی مکانیکی راه اندازی کنید باید محله ای را برای این کار در نظر بگیرید که مغازه های آن منطقه هم کارهای مربوط به ماشین را انجام بدهند مثلا بنگاه های خرید و فروش خودرو، کارواش، باطری سازی و از این قبیل کارها. زیرا این منطقه قبلا توسط مغازه های دیگر برای مردم شهر شناخته شده است و مردم می دانند که در این محل خدمات مربوط به ماشین ارائه می شود. نکته ی دیگری که اهمیت زیادی دارد این است که اگر محل کار قرار است در یک ساختمان باشد، ساختمانی را انتخاب کنیم که ورودی مناسبی داشته باشد تا حس خوبی را به مشتری انتقال دهد.

در صورتی که محل کار در یک ساختمان است انتخاب واحدهای تقاطعی (تی مانند) برای محل کار مناسب نیستند چون که این گونه ساختمان ها انرژی «چی» منفی را در خود نگه میدارند. ساختمان‌های واقع در نبش خیابان جزء بهترین مکان ها است زیرا در دید مردم قرار دارد.

اگر می خواهید کسب و کارتان را در یکی از ااق های منزلتان راه بیندازید بهتر است اتاقی که انتخاب می کنید نزدیک راهرو باشد، این کار سبب می شود که علاوه بر ایجاد ارتباط با دنیای  بیرون، مراجعین شغلی قدم به زندگی خصوصی تان وارد نشوند.

 پس از انتخاب ساختمان مناسب نوبت به اجرای فنگ شویی داخلی در محیط کار می‌رسد :

شاید این جمله را شنیده باشید که انرژی منفی را همان اول صبح که ضعیف است از بین ببر تا قوی تر نشده. خب چرا این جمله را اینجا آوردم؟!

برای افراد شاغل دفتر کار جایی است که از ساعات اولیه ی روز باید در آن حضور داشته باشند و از آنجا که محیط روی روحیه ی افراد تاثیر می گذارد باید به گونه ای باشد که حس خوبی به کارکنان منتقل کند نه اینکه باعث ایجاد انرژی منفی یا تشدید آن شود. بنابراین ایجاد فضایی مناسب در این مکان اهمیت زیادی دارد پس در نتیجه باید از قانون فنگ شویی در محیط کار استفاده کنیم تا فضایی مناسب، سرشار از آرامش و انرژی را برای کارکنان و پرسنل ایجاد کنیم زیرا این کار افزایش سطح بهره‌وری کارمندان را به همراه دارد. همچنین روابط بین کارمندان را بهبود بخشیده و منجر به بالا رفتن راندمان و بازدهی کاری می شود.

اجرای فنگ شویی در محل کار

  • انرژی منفی را دور کنید

هر اتفاقی که در محیط کارتان می افتد تاثیر پذیر از اشیاء و لوازمی است که در آن فضا قرار داده‌اید مانند: مبلمان، میز و دیگر اشیاء. اشیاء شکسته، قدیمی و خراب انرژی های راکد و منفی را به خود جذب می کنند که این انرژی منفی روی افرادی که با این اجسام در تماس هستند تاثیرگذار است و باعث بروز احساسات و افکار منفی می شود. برخی از وسایل نیز یادآور خاطرات بد گذشته هستند که با استفاده از آنها نیز انرژی منفی ایجاد می شود.پس هرچه سریع‌تر آنها را از محیط کارتان دور کنید. پس از پاک‌سازی این انرژی‌های منفی، محیط روح تازه‌ای به خود می‌گیرد و به نظر روشن‌ شده و انرژی مثبت آزادانه می‌تواند در آن فضا حرکت کند.

  • محل کارتان را مرتب و تمیز نگه دارید.

برای گردش انرژی مثبت در فضا باید محیط کارتان را عاری از گرد و غبار و کثیفی نگه دارید. همچنین وسایل اضافه ای که روی میز کار قرار دارد را به صورت مرتب درون کمد یا کشوی میز قرار دهید. با انجام این کارها انرژی مثبت را به محیط کارتان آورده اید و مسلما با بودن در یک محیط کار مرتب و تمیز احساس سرزندگی و انرژی خواهید کرد.

  • میز کار خود را در مناسب ترین مکان قرار دهید.

محل قرار گرفتن میز کار به شدت بر روی هدف شما و نتایج به دست آمده از فعالیت‌تان تاثیر خواهد گذاشت. علاوه بر محلی که میز را در آن قرار می دهید جنس میز هم دارای اهمیت است. بهتر است از میز چوبی استفاده کرد زیرا چوب سمبل رشد و تندرستی است. میز شما باید در فضایی مشرف به درب و پنجره به طوری که یک دیوار پشت سرتان باشد قرار بگیرد تا بر روی محیط تسلط کافی داشته باشید. از نشستن مقابل دیوار جلوگیری کنید، زیرا ذهنتان را محدود می‌نماید و نمی‌گذارد که آزادانه به مسائلی که می‌خواهید فکر کنید همچنین باعث می شود در طولانی‌مدت احساس رخوت و کسلی کنید که این حس منفی خود باعث دور شدن شما از ثروت در کسب و کار میشود. اگر محیط کارتان به گونه ای است که مجبور شوید میز را مقابل دیوار قرار دهید، از نقاشی مناظر طبیعی و هر آنچه که سردی دیوار را از بین می‌ببرد استفاده کنید. این کار باعث می شود انرژی‌های مثبت برایتان فعال شود.

اگر در اتاق کارتان بیش از یک میز دارید. یکی را در ضلع رو به در و دیگری را در ضلع رو به مرکز اتاق قرار دهید ! میز ها نباید به‌صورت ردیفی مانند کلاس درس چیده شوند. برای جذب ثروت در کسب و کار بهتر است میزها روبروی انبار، راه‌پله ، آسانسور ، پله‌برقی و دستشویی نباشند.

  • استفاده از آثار هنری در اتاق کار

نقطه‌ی کانونی در یک اتاق جایی است که توجه شما را به خود جلب می‌کند پس بهتر است وسیله را در این مکان قرار دهید که به شما انرژی مثبت می دهد. از تصاویر، تابلوهای هنری، مجسمه و یا گلدان می توانید برای زیبا سازی محیط کارتان استفاده کنید.

قرار دادن یک قاب عکس خانوادگی بر روی میزکار نیز مفید است. اما یادتان باشد عکسی که انتخاب می کنید خاطره ی خوبی را برای شما یادآوری کند این کار حس و حالتان را خوب می کند در نتیجه تاثیر مثبتی روی روند کاریتان خواهد داشت.

فنگ شویی اتاق کار

تاثیر رنگ‌ها در محیط اداری

بر اساس اصول فنگ شویی رنگ اتاق شما نقش بسیار زیادی در رفتار و خلق و خوی شما ایفا می‌کند؛ اگر از رنگ مناسب استفاده کنید می‌توانید نقاط قوت خود را تحت تأثیر قرار دهید و اگر در استفاده از رنگ مناسب اشتباه کرده باشید ویژگی‌های منفی برای رفتار شما به وجود خواهند آمد.

استفاده از رنگ ها می تواند کسب وکار و حالت عاطفی شما را بهبود بخشد. این امر نه تنها می تواند بر روحیه کارکنان و کارکنان مدیریتی تاثیر بگذارد، بلکه می تواند بر چگونگی احساس مشتریان تاثیر بگذارد.

رنگ‌هایی که در ادامه می‌خواهیم به شما معرفی کنیم تأثیری مثبتی بر رونق کسب و کار شما دارند

رنگ قرمز

قرمز باعث افزایش انرژی و هیجان اتاق است و می تواند به کارمندان شما انگیزه دهد. اما استفاده ی این رنگ به صورت غالب توصیه نمی شود و بهتر است از این رنگ در یک شی تزئینی مثل گلدان استفاده شود .

رنگ نارنجی

نارنجی رنگی دیگر است که می تواند برای طراحی محیط کار به کار رود. نارنجی مربوط به فعالیت است و مکالمه را به جریان می اندازد. باید در محل کار برای جلب توجه کارکنان به حوزه ای که می خواهید آن ها به آن نگاه کنند، مورد استفاده قرار گیرد.

رنگ زرد

زرد باید به طور متوسط مورد استفاده قرار گیرد در حالی که خوش بینی و نوآوری را ترویج می کند اما ممکن است استفاده ی زیاد از این رنگ موجب اضطراب شود.

رنگ صورتی

صورتی یک رنگ زنانه است و می تواند تاثیر آرامش بخش روی کارکنان داشته باشد. اما برای محیط کار چندان مناسب نیست.

رنگ قهوه ای

این رنگ گرم و تیره سبب می شود افراد آرامش بیشتری داشته باشند. رنگ قهوه ای هماهنگی زیادی میان افراد ایجاد می کند و سبب افزایش حس تعلق در افراد و ایجاد وابستگی بیشتر می شود.

رنگ بنفش

بنفش به ایجاد یک محیط صلح آمیز کمک می کند.

رنگ آبی

آبی یک رنگ اداری معمول است. آبی به عنوان رنگ فکری در نظر گرفته می شود و در نتیجه تفکر، خلاقیت و عملکرد را ترویج می دهد.

علاوه بر بهبود عملکرد کارمندان، رنگ آبی به طور جهانی به عنوان یک رنگ پایدار و آرامش بخش شناخته می شود که به کارمندان شما کمک می کند تا در طول روز کاری متمرکز بمانند. رنگ آبی در اتاق های کنفرانس، به ایجاد محیط آرام در طول جلسات کمک خواهد کرد و فشارخون و ضربان قلب را کاهش می دهد.

رنگ سبز

رنگ آرامش بخش دیگر در محیط کار رنگ سبز است. سبز باید در طیف های مختلف در سراسر دفتر استفاده شود. این رنگ به کاهش خستگی چشم  ناشی از صفحه های نمایشگر کامپیوتر و هم چنین به کاهش اضطراب کمک می کند.

رنگ های خنثی :

رنگ های سفید، کرم، خاکستری و قهوه ای در محل کار برای تعریف رنگ های دیگر مورد استفاده قرار می گیرند و حس راحتی برای فضای کاری ایجاد می کنند.

رنگ سفید :

رنگ سفید رنگی منعکس کننده است و می تواند فشار چشم ایجاد کند. ترکیب رنگ سفید با یک رنگ دیگر در طراحی دکوراسیون می تواند باعث زیبایی و جذابیت دفتر کارتان شود.

رنگ سیاه :

این رنگ می تواند نور طبیعی را جذب کند، پس زیاد نباید از این رنگ استفاده کنید! اما اگر به همراه یک رنگ دیگر و به عنوان مکمل به کار رود می تواند یک فضای زیبای لوکس را ایجاد کند .

استفاده از نور طبیعی در محیط کار

نور طبیعی و هوای تازه باعث القای حس خوب می شود. نور نقش مهمی در ایجاد یک فضای مثبت و آرامش بخش در اتاق دارد. اگر دفتر کارتان پنجره دارد سعی کنید پنجره‌ها را با پرده‌های تیره نپوشانید و با باز کردن پنجره حتی به مدت کوتاه حال و هوای اتاقتان را عوض کنید. اگر محل کارتان پنجره ندارد از تهویه استفاده کنید. هم چنین برای نورپردازی سعی کنید از نور سفید گرم بجای نور فلورسنت مهتابی استفاده کنید.

استفاده ازگل‌ها و گیاهان را فراموش نکنید

تمام گل‌های مصنوعی و پلاستیکی را از دفترتان دور بریزید چرا که نگه‌داشتن بیش از حد گل‌های مصنوعی انرژی منفی بیشتری را در محیط القا می‌کند. از یک گلدان با گل‌های طبیعی در وسط  میزکارتان استفاده کنید.

برای زیبایی دفترکارتان از بامبو و یا گیاهان معروف به گیاهان ثروت استفاده نمایید. این گیاهان افزایش جذب ثروت در کسب و کار را برای شما راحت تر می کند. از گیاهان نوک‌تیز که تولید انرژی منفی می‌نمایند جلوگیری کنید زیرا رشد را در بسیاری از زمینه ها متوقف و یا کند میکند. ما به گیاهانی نیاز داریم که رشد و سازندگی و جریان انرژی بیشتری را به ما انتقال دهند. یکی از این گیاهان اسپاتی فیلوم است که می‌تواند حال درونی انسان را خوب کند و در بهبود سلامتی تأثیرگذار است. درواقع وقتی حال افراد خوب باشد بهتر کار می‌کنند و درآمدشان بیشتر می‌شود. این گیاه آپارتمانی مواد سمی و آلاینده‌ها را از هوای محیط حذف کرده و به‌عنوان یکی از گیاهان تصفیه‌کننده‌ هوا محسوب می‌شود. از دیگر گیاهانی که برای جذب ثروت و سلامتی می توانید از آنها استفاده کنید درخت پرتقال، گل ارکیده، مریم گلی و درخت پول هستند.

با توجه به اصول فنگ شویی، گیاهانی که شکل برگ آن‌ها گرد است ترجیح داده می‌شوند. گیاهان انرژی زندگی را به خاطر رشدی که دارند، در محیط ایجاد می‌کنند.

پخش موسیقی

موسیقی می‌تواند موجب شکستن امواج انرژی در خود شود و تأثیر مثبتی روی محیط گذاشته و انرژی منفی را از بین می‌برد.پخش موسیقی خوب در روح دفتر شما نفوذ می‌کند. این کار، موجب ایجاد افکار و احساسات مثبت می‌شود.

 

و اما نکته ی آخر

استفاده از نمک دریا نیز برای تمیز کردن محیط و جذب انرژی منفی مفید است. چنانچه احساس می‌کنید انرژی منفی در دفتر شما انباشته شده است، نمک دریا را در گوشه‌های اتاق کارتان بپاشید. شما می‌توانید از شمع‌های روغنی برای ایجاد آرامش استفاده کنید و استرس محیط را به حداقل برسانید!

نتیجه‌گیری در مورد فنگ شویی در اداره

همان‌طور که خواندید اصول فنگ شویی را باید برای هر جایی از جمله دفتر کار انجام دهید. چیدمان خوب وسایل در محیط کار، استفاده از گل و گیاه مناسب و رنگ درست در راستای قوانین فنگ شویی منجر به ایجاد محیطی سالم جهت کار می‌شود و کیفیت کار و بهره‌وری را افزایش می‌دهد.